ADP, Inc.
ADP recrute un e) spécialiste de la paie bilingue
Si c’est le cas, cette opportunité pourrait vous intéresser. Poursuivez votre lecture et jugez par vous-même.
En tant que spécialiste de la paie bilingue, vous aiderez nos clients à tirer parti des solutions d'affaires exceptionnelles d'ADP afin qu'ils puissent se concentrer sur ce qui compte le plus pour eux : la croissance de leur entreprise.
Dans ce rôle, vous rejoindrez une équipe performante au sein du service d'impartition des ressources humaines d'ADP qui fournit un soutien spécialisé et des conseils en réponse à une grande variété de questions et de problèmes liés à la paie et à la fiscalité présentés par les administrateurs de paie des clients. Vous serez responsable d’assurer la réputation d'ADP en matière de service et de satisfaction des clients.
Chaque jour, vous utiliserez de nombreux outils et ressources pour élaborer des réponses précises, complètes et amicales aux demandes des clients concernant les pratiques de paie et les considérations fiscales. La nature de votre travail quotidien ne changera pas – votre premier objectif est d'aider les clients. Cependant, chaque jour sera différent parce que les questions que vous recevrez varieront, tout comme les solutions que vous apporterez à chaque client. Les nouvelles questions que vous recevrez ne manqueront pas, ce qui rendra les choses intéressantes, et notre formation de premier ordre vous aidera à vous préparer à la réussite !
Afin de bien réussir dans le cadre de ces fonctions, vous devez être à l’aise à travailler dans un environnement axé sur les résultats. Vous aimez apprendre, vous savez vous adapter au changement et vous excellez dans un rythme de travail qui avance vite. Vous établissez des liens de confiance avec les clients de façon professionnelle. Au téléphone comme par écrit, votre style de communication est clair et engageant, de sorte que nos clients vous comprennent facilement. Nous avons aussi beaucoup de plaisir. Vous pouvez non seulement faire carrière avec nous, mais aussi nouer des amitiés durables dans une entreprise qui valorise l'inclusivité.
À propos d’ADP : Nous sommes un chef de file mondial en technologies de ressources humaines, offrant les plus récentes solutions d’intelligence artificielle et d’apprentissage automatique évoluées dans le domaine de la paie, de l’impôt, des ressources humaines, des avantages sociaux et bien plus encore. Nous estimons que notre personnel contribue grandement à la création d’une culture inclusive qui accueille les idées, encourage l’innovation et valorise le sentiment d’appartenance. Nous servons plus d’un million de clients dans 140 pays et comptons plus de 62 000 associé e)s à l’échelle mondiale. Grâce au talent, à l’engagement et à l’authenticité de nos associé e)s d’ADP partout dans le monde, nous avons mérité les éloges de certaines des entités les plus respectées de l’industrie pour être l’un des meilleurs employeurs. Pour n’en citer que quelques-uns, nous avons été reconnus à titre de meilleur employeur dans la région du Grand Toronto en 2024 par Mediacorp Canada et comme meilleur lieu de travail pour les innovateurs par Fast Company. Apprenez-en plus sur la diversité, l’équité et l’inclusion chez ADP sur notre chaîne YouTube : http://adp.careers/DEI_Videos
Prêt à faire votre marque? Posez votre candidature maintenant!
Pour en savoir plus sur les carrières au sein du service à la clientèle chez ADP, visitez le site :
Emplois au service client chez ADP – Carrières au service client chez ADP – Assistance client ADP
CE QUE VOUS FEREZ: Responsabilités
Ce à quoi ressemble une journée habituelle :
POUR RÉUSSIR DANS LE CADRE DE CE RÔLE : Exigences obligatoires
* Candidats au Québec : bien que le français soit obligatoire pour les postes au Québec, l’utilisation de l’anglais est également requise en raison de la nature mondiale de l’entreprise et du besoin d’interaction avec le siège social et les sites internationaux d’ADP.
LES ÉLÉMENTS SUIVANTS CONSTITUENT DES ATOUTS : Exigences privilégiées
VOUS AIMEREZ TRAVAILLER ICI PARCE QUE VOUS POURREZ :
Qu’attendez-vous? Soumettez votre candidature dès maintenant!
Jobs.adp.ca
ADP is hiring a Bilingual Payroll Specialist
If so, this may be an opportunity for you. Read on and decide for yourself.
As a Bilingual Payroll Specialist, you'll help our clients leverage ADP's exceptional business solutions so they can focus on what matters most to them – growing their business.
In this role, you will join a high-performing team in ADP’s Human Resources Outsourcing department that provides support and guidance in response to a wide variety of payroll and tax-related questions and issues presented by Client Payroll Administrators. You carry the weight of ADP’s service reputation and client satisfaction in your hands.
Every day, you will utilize multiple tools and resources to develop accurate, comprehensive, and friendly responses to clients’ inquiries regarding payroll practices and tax considerations. The nature of what you do every day will not change – your #1 goal is to help clients. Still, every day will be different because the questions you receive will vary, as will the solutions you provide each client. There will be no shortage of new questions you’ll receive, which will keep things interesting, and our top-ranked training will help to set you up for success!
To thrive in this role, you must be comfortable working in a metrics-driven environment. You are eager to learn and adapt well to change. You have a way with clients that builds rapport, establishes trust, and shines with professionalism. Over the phone and in writing, your communication style is clear and easy for our clients to understand and take action on. As a result, your client satisfaction scores make you proud. Pace should not scare you. We also have a healthy dose of fun. Not only can you find a career here, but friendships that last in a company that values inclusion.
A little about ADP: We are a global leader in human resources technology, offering the latest AI and machine learning-enhanced payroll, tax, human resources, benefits, and much more. We believe our people make all the difference in cultivating an inclusive, down-to-earth culture that welcomes ideas, encourages innovation, and values belonging. We serve over 1 million clients in 140 countries with over 62,000 associates worldwide. Thanks to the talent, commitment, and authenticity of our ADP associates around the world, we’ve earned accolades from some of the industry’s most respected thinkers for being one of the best places to work. To name a few, we have been recognized as a Greater Toronto’s Top Employer 2024 by Mediacorp Canada and a Best Workplace for Innovators by Fast Company. Learn more about diversity, equity, and inclusion at ADP on our YouTube channel: http://adp.careers/DEI_Videos
Ready to #MakeYourMark? Apply now!
To learn more about careers in Client Service at ADP, visit:
https://jobs.adp.com/locations/canada/teams-roles/client-service/
What you’ll do: Responsibilities
TO SUCCEED IN THIS ROLE: Required Qualifications
*Quebec candidates: While French is required for Quebec-based roles, the use of the English language is also required due to the global nature of the business and the need to interact with ADP’s headquarters and international sites.
BONUS POINTS FOR THESE: Preferred Qualifications
YOU'LL LOVE WORKING HERE BECAUSE YOU CAN:
What are you waiting for? Apply now!
Jobs.adp.ca
Base salary offers for this position may vary based on factors such as location, skills, and relevant experience. Some positions may include additional compensation in the form of bonus, equity or commissions. We offer the following benefits: Medical, Dental, Vision, Life Insurance, Matched Retirement Savings, Wellness Program, Short-and Long-Term Disability, Charitable Contribution Match, Holidays, Personal Days & Vacation, Paid Volunteer Time Off, and more. The compensation for this role is $53,200.00 – $85,100.00 / Year
Diversity, Equity, Inclusion & Equal Employment Opportunity at ADP: ADP is committed to an inclusive, diverse and equitable workplace, and is further committed to providing equal employment opportunities regardless of any protected characteristic including: race, color, genetic information, creed, national origin, religion, sex, affectional or sexual orientation, gender identity or expression, lawful alien status, ancestry, age, marital status, protected veteran status or disability. Hiring decisions are based upon ADP’s operating needs, and applicant merit including, but not limited to, qualifications, experience, ability, availability, cooperation, and job performance.
Ethics at ADP: ADP has a long, proud history of conducting business with the highest ethical standards and full compliance with all applicable laws. We also expect our people to uphold our values with the highest level of integrity and behave in a manner that fosters an honest and respectful workplace. Click https://jobs.adp.com/life-at-adp/ to learn more about ADP’s culture and our full set of values.